Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Άνθρωποι και Ζώα, συνοδοιπόροι στη ζωή...

 Επιμέλεια: Μπενάρδου Ευγενία

    Το πρωί της 1ης Απριλίου 2024, ημέρα Δευτέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α4 του σχολείου μας, με συνοδούς την κα Κουρτογιάννη, κα Κατσαρού και την κα Καραμάνη, συγκεντρωθήκαμε στον προαύλιο χώρο με σκοπό την υλοποίηση μιας πρωτότυπης και διαφορετικής εκπαιδευτικής δράσης που είχε προορισμό την Φιλοζωική της Νέας Φιλαδέλφειας, στο Άλσος. Αφορμή της επίσκεψης αυτής, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στάθηκε και η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στις 4 Απριλίου. Όλοι είχαμε τις καλύτερες διαθέσεις και ανυπομονούσαμε για την επίσκεψη αυτή!

            Η μετακίνηση έγινε με τα πόδια και η διαδρομή κράτησε περίπου 30-35 λεπτά. Αρχικά, μας άφησαν να κάνουμε μια βόλτα στην περιοχή, καθώς ο χρόνος δεν μας πίεζε.  Έπειτα, κατά τις 10:30 συγκεντρωθήκαμε και αρχίσαμε το περπάτημα με τελικό προορισμό την Φιλοζωική. Ο δρόμος μέσα από το Άλσος ήταν πολύ γραφικός, προκαλώντας μια αίσθηση σαν να μην ήμασταν στην πόλη. Μόλις φτάσαμε, ρίξαμε μια ματιά στον χώρο. Υπήρχαν πολλά αδέσποτα σκυλάκια, τα οποία με το που μας είδαν άρχισαν να γαβγίζουν, να κουνούν τις ουρές τους και να τρέχουν πάνω κάτω μέσα στα σπίτια τους από την χαρά τους.

            Εκεί ήταν, επίσης, μία κυρία, υπεύθυνη της Φιλοζωικής η οποία ανέλαβε να μας μιλήσει και να μας ενημερώσει, παρέχοντάς μας πολύ χρήσιμες πληροφορίες όχι μόνο για τα αδέσποτα, αλλά και για όλα τα ζώα. Καταρχάς, ξεκίνησε με ποιους τρόπους μπορούμε να επικοινωνήσουμε, εάν τύχει να βρούμε ένα αδέσποτο στον δρόμο. Έτσι, θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε ένα αθώο ζώο με πολύ εύκολο τρόπο. Συνέχισε με την σημαντικότητα της στείρωσης των σκυλιών προκείμενου να υπάρχουν λιγότερες γεννήσεις -και κατ’ επέκταση λιγότερα αδέσποτα-, να αποφευχθούν ασθένειες, θανάσιμες ή μη, αλλά και να μειωθεί η πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Εάν ένα σκυλί δεν είναι στειρωμένο, τότε ο ιδιοκτήτης του είναι υποχρεωμένος. Στην Φιλοζωική υπήρχαν, επίσης, εθελοντές και εθελόντριες οι οποίοι πηγαίνουν  αρκετές φορές την εβδομάδα και παρέχουν βοήθεια. Καθαρίζουν, βγάζουν τα σκυλιά έξω για την βόλτα τους, τους φέρνουν φαγητό και νερό και παίζουν μαζί τους, με αποτέλεσμα να εξοικειώνονται μαζί τους.

            Κάποιοι μαθητές αναρωτήθηκαν και εξέφρασαν την απορία τους σχετικά με την υιοθεσία. Εξήγησε αναλυτικά τους λόγους πως αυτή η διαδικασία είναι σοβαρή και κάποιος πρέπει να είναι σίγουρος πριν το κάνει. Κάθε άνθρωπος που ενδιαφέρεται οφείλει να τηρεί κάποιες προϋποθέσεις. Αρχικά, ένας εκπρόσωπος από την φιλοζωική πηγαίνει στον χώρο που πρόκειται να μείνει το σκυλί και ελέγχει την κατάσταση εκεί, αν είναι κατάλληλη ή όχι. Επιπλέον, το σκυλί που υιοθετείται δεν πρέπει να αφήνεται μόνο του, ιδίως τον πρώτο καιρό, πρέπει να βγαίνει βόλτες καθημερινά, να εκτονώνεται και κυριότερα, να είναι αποδεκτό από όλη την οικογένεια, έτσι ώστε να ξεκινήσει να νιώθει οικειότητα και αγάπη όσο νωρίτερα γίνεται.

            Τέλος, μας έκανε ξενάγηση στον υπόλοιπο χώρο, δείχνοντάς μας ένα-ένα τα σκυλιά. Μας έλεγε την ιστορία του καθενός, πως τους βρήκαν και τα χαρακτηριστικά τους. Έξω από το κάθε σπιτάκι είχε ένα ταμπελάκι με το όνομα του σκύλου και την ημερομηνία γέννησής τους.

            Κλείνοντας, η δράση αυτή μας έκανε να αναλογιστούμε την πολύτιμη αξία των ζώων. Με μία τόση μικρή συμβολή, μπορεί κάποιος να προσφέρει για το καλό όλων αυτών των άτυχων σκυλιών. Εν ολίγοις, μάθαμε πολλά για τον τρόπο αντιμετώπισής τους, πώς να τα προσεγγίσουμε και έτσι, η πρωτότυπη εμπειρία αυτή θα μείνει αξέχαστη τόσο σε εμάς, όσο και στους καθηγητές, ευαισθητοποιώντας κάθε πτυχή του εαυτού μας απέναντι στα αδέσποτα! Ο καθένας από εμάς μπορεί να γίνει εθελοντής και να προσφέρει όσα αγαθά, υλικά και ψυχικά, στερούνται αυτά τα ζώα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.